Få følgesskab som leder
Få følgesskab som leder
Økonomiske metoeder og teorier
Tænk altid over 'hvorfor'
God ledelse kræver god uddannelse
Opgrader dit CV
Arbejdsmarkedsuddannelser
Har du svært ved at læse og skrive dansk?
Vi supportere og bygger bro
Vi har modtaget dine oplysninger og vil vende tilbage til dig så hurtigt som muligt.
Der er mulighed for at søge VEU-godtgørelse efter gældende regler. Læs mere på www.borger.dk
Satsen i 2023 er kr. 911 pr. kursusdag.
VEU-godtgørelse søges elektronisk sammen med tilmelding via www.voksenuddannelse.dk
Den gode oplevelse som gæst hænger meget tæt sammen med, hvordan man bliver taget imod, hvordan man oplever det generelle serviceniveau og ikke mindst oplevelsen af, hvordan udfordringer osv. bliver håndteret. Det er det, vi fortæller vores familie og venner om, når vi beretter om vores oplevelser på restauranter, hoteller, forlystelser osv. ”der skal I virkelig tage hen – de var bare så søde og imødekommende”. Gæsten, der oplever god service er den bedste ambassadør og derfor er det vigtigt at sætte gæstens oplevelse i centrum for fastholdelse og tiltrækning af kunder.
På dette forløb bliver du klædt på til at påtage dig rollen som den servicemindede og imødekommende vært, hvor end du arbejder med at yde service i fx hotel-, restaurant eller turistbranchen. Vi arbejder med, hvordan man sætter den gode gæsteoplevelse for turisten i centrum i alt, hvad man gør. Vi arbejder med servicebegrebet og den gode kommunikation og konstruktive konflikthåndtering – også når sproget og kulturelle forskelle spiller ind. Vi arbejder med, hvordan man markedsfører sin virksomhed, sin begivenhed osv. og hvordan man planlægger og markedsfører konkrete events og tiltrækker interesse og kunder via sociale medier.
Du lærer om kommunikation og samtaleteknik, så du får bedre forståelse for andres situation og kan håndtere konflikter i forhold til kunder og kolleger på en god måde.
Mål
Deltageren kan skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og mellem konfliktfremmende og dæmpende adfærd og kan anvende dette gennem sin personlige fremtræden og adfærd i forbindelse med serviceydelser. Endvidere kan deltageren anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kolleger, ledelse samt brugere, som fx kunder, patienter, beboere m.v. Der ud over kan deltageren udvise forståelse for krisereaktioner.Endelig kan deltageren anvende samtaleteknik og udvise forståelse for andres liv- og arbejds-situationer på en respektfuld måde og håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig serviceorienteret og mindre konfrontativ måde.
Målgruppe
Uddannelsesmålet retter sig mod personer, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-uddannelser.
Kursusbevis
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen
Deltageren kan igennem anvendelse af interkulturelle handlemåder og værktøjer professionelt håndtere mødet med etnisk og kulturel forskellighed i sin jobudøvelse.
Mål
Deltageren kan igennem anvendelse af interkulturelle handlemåder og værktøjer professionelt håndtere mødet med etnisk og kulturel forskellighed i sin jobudøvelse. Deltageren er herunder opmærksom på kulturel betinget forskellighed i adfærd og servicebehov og kan på baggrund heraf differentiere sin myndigheds- og serviceudøvelse. I jobfunktionen indgår:Interkulturel forståelse byggende på professionel respekt for forskellighed.Skelne mellem acceptable og ikke acceptable adfærdsformer i jobudøvelsen i forhold til kulturel forskellighed.
Målgruppe
Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.
Kursusbevis
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen
Mål
Deltageren kan opbygge en projekt- og tidsplan, drejebog og opgaveoversigt for en event for herigennem at kunne koordinere alle aktiviteter på baggrund af kendskab til eventens forskellige faser og elementer. Deltageren kan planlægge organisationen omkring eventen herunder bemanding og nedsættelse af arbejdsgrupper, samt kan koordinere med eksterne samarbejdspartnere og forvalte relationer med myndigheder og øvrige berørte parter. Deltageren kan strukturere informationsflow og kommunikation, både internt i eventorganisationen og eksternt.
Målgruppe
Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med planlægning af små og store arrangementer og oplevelser for eksterne eller egne kunder. Måske arbejder du som koordinator/sekretær i private eller offentlige virksomheder, eller du arbejder måske med reklame, kommunikation, oplevelser, events, markedsføring - eller du arbejder på en anden måde kreativt med koncepter og events.
Kursusbevis
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen
Mål
Deltageren kan tilrettelægge kommunikationen ift. deltagere, sponsorer og eksterne interessenter i forbindelse med planlægning og gennemførelse af events. Deltageren kan benytte eventens format, målgruppe og tema til at vælge kommunikationsformer og udforme kreativ og interaktiv kommunikation ved hjælp af grundprincipperne for storytelling. Deltageren kan holde sig orienteret om tidens kommunikative tendenser og finde inspiration til kommunikationsformer gennem søgning på internettet og i andre offentlige kilder.
Målgruppe
Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med planlægning af små og store arrangementer og oplevelser for eksterne eller egne kunder. Måske arbejder du som koordinator/sekretær i private eller offentlige virksomheder, eller du arbejder måske med reklame, kommunikation, oplevelser, events, markedsføring - eller du arbejder på en anden måde kreativt med koncepter og events.
Kursusbevis
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen
Mål
Deltageren kan, via forståelse for markedsføringens strategiske og taktiske placering i organisationen, deltage i arbejdet med markedsføring i praksis. Deltageren kan på et grundlæggende niveau, via viden om de væsentligste markedsføringsværktøjer og -metoder, udarbejde en konkret markedsføringsplan for virksomheden.Deltageren forstår og kan formidle vigtigheden af markedsføringens opgaver og aktiviteter til andre medarbejdere i virksomheden, så alle kender formålet med en given markedsføringsindsats. Endelig kan deltageren håndtere kontakt vedrørende markedsføring til eksterne samarbejdspartnere, interessenter, medier, mv.
Målgruppe
Uddannelsen er udviklet til administrative medarbejdere, der arbejder med eller ønsker at arbejde med markedsføring i virksomheder inden for viden- og forretningsservice samt handelserhvervene.
Kursusbevis
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen
Mål
Deltageren kan med udgangspunkt i virksomhedens e-strategi (markedsføringsstrategi på Internettet) anvende viral markedsføring til at styrke virksomhedens online markedsføringsindsats. Deltageren kan anvende forskellige virale markedsføringsmedier og -kanaler, herunder sociale netværk, nichesites, communities, blogs mm., og kan vurdere hvilke og hvornår de skal bringes i spil i forhold til virksomhedens ønskede målgruppe. Deltageren kan bistå ved udarbejdelsen af en markedsføringskampagne og kan placere/uploade den i de relevante medier.
Målgruppe
Målgruppen er medarbejdere og selvstændige, der til daglig arbejder med markedsføring i handels- og servicevirksomheder.
Kursusbevis
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen
Få ny inspiration, viden om nye trends på arbejdsmarkedet samt information om tilskudsmuligheder mv.