Få følgesskab som leder
Økonomiske metoeder og teorier
Hvad er den rette karrierevej for dig? Hvordan ser din karriere ud om 2, 5 eller 10 år?
Opgrader dit CV
Arbejdsmarkedsuddannelser
Har du svært ved at læse og skrive dansk?
Vi supportere og bygger bro
Adgangskravet til diplomlederuddannelse er en gennemført uddannelse på minimum erhvervsakademiuddannelsesniveau (kort videregående uddannelse) eller bevis for tilsvarende realkompetencer udstedt af en professionshøjskole eller et erhvervsakademi.
Hertil kommer to års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Hvis du ikke umiddelbart kan opfylde adgangskravet, kan du få lavet en realkompetencevurdering på baggrund af dine job- og uddannelsesmæssige forudsætninger. Realkompetencevurderingen – som kan føre til udstedelse af et adgangsbevis – gennemføres af f.eks. Zealand, Sjællands Erhvervsakademi og er gratis.
Det vil være en fordel, hvis du har ledelsesfunktioner eller -opgaver under uddannelsen. På den måde vil dit uddannelsesforløb være tæt relateret til din jobsituation.
Kontakt os endelig, hvis du er i tvivl om, hvorvidt du kan blive optaget. Vi er klar til at hjælpe dig godt videre.
Adgangskravet til diplomlederuddannelse er en gennemført uddannelse på minimum erhvervsakademiuddannelsesniveau (kort videregående uddannelse) eller bevis for tilsvarende realkompetencer udstedt af en professionshøjskole eller et erhvervsakademi.
Hertil kommer to års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
VIGTIGT - Husk at uploade CV samt dokumentation for uddannelsesbaggrund i form af bevis fra adgangsgivende uddannelse sammen med din ansøgning.
Realkompetence er et udtryk for din samlede mængde af viden, færdigheder og kompetencer, uanset hvordan disse er erhvervet. I praksis betyder det, at du kan få anerkendt kompetencer, der er opnået gennem projekter, udviklingsophold, kursusforløb, foreningsarbejde og via andre måder.
Pejlepunktet vil hele tiden være studiets mål og adgangskrav. I tilknytning til optagelse på Diplomlederuddannelsen samarbejder vi med f.eks. Zealand, Sjællands Erhvervsakademi om, at du kan få vurderet dine kompetencer med henblik på optagelse på studiet via et adgangsbevis.
Læs mere om realkompetencevurdering på zealand.dk
Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål.
Der kan opnås merit for gennemførte moduler fra Diplomuddannelsen i ledelse i henhold til BEK nr. 1628 af 12.12.2023 (Certificeringsbekendtgørelsen)
Læs Certificeringsbekendtgørelsen her - https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2023/1628
Diplomlederuddannelsen har til formål at kvalificere nuværende og kommende ledere til selvstændigt at kunne varetage ledelsesopgaver. Uddannelsen skal sætte deltagerne i stand til at vurdere, reflektere og anvende elementer, der indgår i ledelsesprocessen fra strategisk til operativt niveau.
Uddannelsens praksisfokusering er central for de metoder og former, som uddannelsen baseres på, såvel i forhold til læring indenfor det teoretiske, praktiske som udviklende perspektiv i ledelse.
Uddannelsen skal således både give teoretisk viden og skabe forbindelse mellem teori og praksis. Der lægges vægt på, at undervisningen er praksisrelateret. De studerendes erfaringer udnyttes i undervisningen, de skal kunne reflektere over egen organisation, og det demonstreres, hvordan teorien kan anvendes ved løsningen af praktiske problemer, herunder at lede og motivere medarbejdere.
Uddannelsen skal være med til at kvalificere den studerendes personlige handlekompetence i forhold til arbejdet i det ledelsesfelt, hvor de søger eller har beskæftigelse.
Den studerende skal:
tilegne sig viden om sammenhænge, som er relevante for deres arbejdsfelt og studiets ledelsesfaglige områder
analysere relevante faglige problemstillinger dvs. beskrive årsagssammenhænge og betydningsmønstre bl.a. med afsæt i konkrete erfaringer, beskrivende begreber samt relevante teoretiske forklaringsmodeller
udvikle evnen til at formulere sig mundtligt samt kvalificere evnen til som ledere skriftligt at formidle faglige problemstillinger
lære at forholde sig perspektiverende til faglige og praksisrelaterede problemstillinger samt udtænke nye handlemuligheder set fra et ledersynspunkt
Målet er, at den studerende efter endt uddannelse:
har erhvervet en systematisk helhedsforståelse på tværs af organisatoriske og faglige grænser.
kan analysere organisationens omgivelser.
kan fortolke og udforme overordnede mål og strategier.
selvstændigt kan udforme mål og helhedsplaner i eget ansvarsområde og kan have en dialog med beslutningstagere herom.
selvstændigt kan lede og motivere medarbejderne.
er bevidst om og kan medvirke til at skabe de nødvendige vilkår for egen position, opgaver og handlemuligheder
Uddannelsessekretær
Konsulent
Få ny inspiration, viden om nye trends på arbejdsmarkedet samt information om tilskudsmuligheder mv.