Få følgesskab som leder
Økonomiske metoeder og teorier
Hvad er den rette karrierevej for dig? Hvordan ser din karriere ud om 2, 5 eller 10 år?
Opgrader dit CV
Arbejdsmarkedsuddannelser
Har du svært ved at læse og skrive dansk?
Vi supportere og bygger bro
Tiden kræver involverende ledere, der igangsætter og motiverer medarbejderne til at finde gode løsninger.
På kurset lærer du, hvordan du kan skabe effektive møder og processer, der fremmer samarbejde, innovation og løsning af komplekse udfordringer.
Som leder er din rolle i dag mere end at lede – du skal facilitere. Vi giver dig værktøjerne og teknikkerne til at lede dine teams igennem udforskende og målrettede dialoger, hvor alle perspektiver bliver hørt, og løsninger skabes i fællesskab.
Gennem kurset lærer du at:
Anvende faciliteringsteknikker til at skabe klare, målrettede samtaler
Skabe struktur og fremdrift i komplekse processer
Øge tilliden og samarbejdet i dit team
Reducere mødetid og få bedre resultater
Positionere dig – skifte positioner – være både leder, konsulent og facilitator mm.
Opgrader dine færdigheder som facilitator og gør dig klar til at lede med tillid, fokus og effektivitet.
Modulet afvikles over 4 hele dage eller 28 lektioner i alt, hvoraf sidste dag reserveres til prøvehandlinger i det trygge rum. Herudover er der 5. dag, workshopdagen, hvor der arbejdes med vejledning til opgaveskrivning samt forberedelse til den mundtlige prøve.
Adgangskravet til modulet er en gennemført uddannelse på minimum erhvervsakademiuddannelsesniveau (kort videregående uddannelse) eller bevis for tilsvarende realkompetencer udstedt af en professionshøjskole eller et erhvervsakademi. Hertil kommer to års relevant erhvervserfaring.
Husk at uploade dokumentation for dette sammen med din ansøgning.
Prøve i modulet tilrettelægges i overensstemmelse med mulighederne i prøveallonge til studieordningen for Diplomuddannelsen i Ledelse, version 01.01. 2021:
Skriftligt produkt: synopsis, max 4-5 sider, efterfulgt af mundtlig prøve. Synopsis omfatter opgaveløsers udkast til drejebog for et møde i bred forstand og beskriver i øvrigt kort opgaveløsers position og organisatoriske kontekst.
Ved en side forstås formatet A4 med 2400 typeenheder i gennemsnit pr. side, inklusive mellemrum. Forside, indholdsfortegnelse, bilagsliste og litteraturlister ved skriftlige produkter indgår ikke i det maksimale sidetal. Bilag kan ikke forventes læst af bedømmerne.
Kombinationsprøve: skriftligt produkt (synopsis) og mundtlig prøve (30 minutter).
Ekstern bedømmer medvirker ved prøven.
Bedømmelse i henhold til 7-trinsskalaen.
Opfylder du adgangskravene til direkte optagelse, kan du hente, udfylde og sende ansøgningsskema til os med det samme.
Læringsmål
Formål med modulet
Det er formålet, at den studerende tilegner sig viden, færdigheder og kompetencer til at:
Lede og facilitere relationelle processer i mindre og større grupper med henblik på at skabe læring, udvikling og fornyelse i organisatoriske sammenhænge.
Mål for læringsudbytte:
Viden og forståelse
Det er målet, at den studerende:
Har viden om, forståelse af og kan reflektere over teorier og metoder, som belyser og adresserer de dynamikker, der med ledelsesmæssigt perspektiv udfolder sig mellem mennesker i det relationelle rum på gruppe- og organisationsniveau.
Færdigheder
Det er målet at den studerende:
Kan navigere i spændingsfeltet mellem fokus på indhold og fokus på proces og gennem sproglige handlinger lede og skabe involvering, læring og nye handlemuligheder.
Kan analysere det organisatoriske behov for relationelle processer under iagttagelse af de muligheder og begrænsninger, der ligger i henholdsvis en lederrolle og en konsulentrolle.
Kompetencer
Det er målet, at den studerende kan:
Designe og gennemføre relationelle processer i sammenhæng med organisationens behov.
Lede og facilitere relationelle processer i form af møder, teamudvikling, forandringer, workshops, projektaktiviteter og lignende.
Udfyld dine kontaktoplysninger i formularen herunder. Herefter vil vi kontakte dig for den videre tilmelding.
Antal dage | Fag | Dato(er) | Pris pr. fag |
---|---|---|---|
1 dage | Undervisning | 1. april 2025 | Ikke angivet |
1 dage | Undervisning | 8. april 2025 | Ikke angivet |
1 dage | Undervisning | 22. april 2025 | Ikke angivet |
1 dage | Undervisning | 23. april 2025 | Ikke angivet |
1 dage | Aflevering | 5. maj 2025 | Ikke angivet |
1 dage | Mundtlig prøve | 12. maj 2025 | Ikke angivet |
Få ny inspiration, viden om nye trends på arbejdsmarkedet samt information om tilskudsmuligheder mv.