Få følgesskab som leder
Økonomiske metoeder og teorier
Hvad er den rette karrierevej for dig? Hvordan ser din karriere ud om 2, 5 eller 10 år?
Opgrader dit CV
Arbejdsmarkedsuddannelser
Har du svært ved at læse og skrive dansk?
Vi supportere og bygger bro
Vi har modtaget dine oplysninger og vil vende tilbage til dig så hurtigt som muligt.
Den effektive rådgivers DNA
På HR som forandringsagent lærer du, hvordan du som rådgiver til den enkelte leder, ledergruppe, chefgruppe eller direktion skal mestre forankring af større eller mindre organisatoriske forandringstiltag. Hvad kræver det af mennesket bag den effektive rådgiver? Hvilket mindset er gavnligt og hvad skal du mestre i rollen som rådgiver, for at forandringer bliver understøttet og kommer ud og leve i organisationen?
På forløbet lægger vi op til læring i to forskellige spor. Fagfagligt vil vi udforske forandrings- og udviklingsprocesser, og ud fra forskellige paradigmer og videnskabsteoretiske positioner arbejde med sondringen mellem episodiske kontra kontinuerlige forandringer i offentlig kontekst.
I det andet spor arbejder vi med den rolle du, som HR-konsulent, har som rådgiver. Når du lykkes og slår til i rollen som rådgiver, hvilken viden, greb og kompetencer har du bragt i spil?
Forløbet har fokus på inddragelse af deltagernes egen praksis og erfaringer og er bygget op om disse tematikker:
Forandringsstrategier
Rådgiverens mindset, strategiske forankring, retoriske forberedelse og psykologiske disponering
Det strategiske perspektiv bag forandringen
Udviklingsprocesser baseret på den narrative tilgang
At have sig selv med i rådgiverrummet – dit instrumentbræt for at lykkes
En operationel tilgang, der kombinerer flere perspektiver, men med fastlæggelse af lederens kontekst, vilkår og medarbejderinddragelse
Undervisningsforløbet afvikles over i alt 6 undervisningsdage med efterfølgende opgaveskrivning og mundtlig prøve.
Adgangskravet til modulet er en gennemført uddannelse på minimum erhvervsakademiuddannelsesniveau (kort videregående uddannelse) eller bevis for tilsvarende realkompetencer udstedt af en professionshøjskole eller et erhvervsakademi. Hertil kommer to års relevant erhvervserfaring.
Husk at uploade dokumentation for dette sammen med din ansøgning.
Modulet afsluttes med en kombinationsprøve bestående af et skriftligt miniprojekt og en mundtlig prøve med ekstern censur.
Der udarbejdes et miniprojekt med et omfang, svarende til 5-8/10-16 A4- side ved gruppefremstillet produkt inkl. problemstilling og problemformulering. Der stilles krav om, at dataindsamling indgår i miniprojektet.
Ved en side forstås formatet A4 med 2400 typeenheder i gennemsnit pr. side, inklusive mellemrum. Forside, indholdsfortegnelse, bilagsliste og litteraturlister ved skriftlige produkter indgår ikke i det maksimale sidetal. Bilag kan ikke forventes læst af bedømmerne.
Kombinationsprøve: skriftligt produkt (miniprojekt) og mundtlig prøve (30 minutter).
Bedømmelse efter 7-trinsskalaen
Læringsmål
Formål med modulet
Det er formålet, at den studerende skal have tilegnet sig viden, færdigheder og kompetencer til at kunne:
Varetage og gennemføre forandringsprocesser i egen, offentlige og/eller politisk styrede organisation og til at initiere, lede og gennemføre forandringsprocesser med henblik på udvikling og fornyelse.
Mål for læringsudbytte:
Viden og forståelse
Det er målet, at den studerende skal have viden om og forståelse af:
Teorier og modeller om forandrings- og udviklingsledelse i offentlige organisationer i lyset af moderniserings- og reformstrategier, strukturændringer fusioner og samspillet mellem privat og offentlig sektor.
Færdigheder
Det er målet, at den studerende har opnået færdigheder til at kunne:
Vurdere teorier, metoder og indsamlet data i forhold til forandringsledelse i egen organisation.
Begrunde egen ledelsesmæssige praksis i teorier, metoder og indsamlede data fra egen organisation.
Kompetencer
Det er målet, at den studerende skal kunne:
Håndtere komplekse problemstillinger i forhold til ledelse af forandringsprocesser og implementering af moderniserings- og reformstrategier.
Identificere behov for egen og organisatorisk kompetenceudvikling i forhold til ledelse af forandringsprocesser i den offentlige sektor.
Få ny inspiration, viden om nye trends på arbejdsmarkedet samt information om tilskudsmuligheder mv.